Hlboká práca - tipy, ako dosiahnuť dokonalé sústredenie v roztržitom svete

„Hlboká práca“ je schopnosť zamerať sa na kognitívne náročnú úlohu bez rozptyľovania. Rovnomenný titul od profesora Cala Newporta prináša tipy, ako dosiahnuť dokonalé sústredenie v roztržitom svete. „Hlboká práca je zabijácka aplikácia o znalosti ekonomiky - iba intenzívnym sústredením môžete zvládnuť náročnú disciplínu alebo vyriešiť náročný problém," napísali v britskom týždenníku The Economist o knihe, ktorá práve vyšla vo vydavateľstve Lindeni v slovenskom preklade Radky Smržovej.

Cal Newport je docentom informatiky na Georgetown University. Okrem výskumu špičkových technológií a inovácií píše aj o ich dopade na našu kultúru. Jeho knihy vyšli vo vyše 35-tich jazykoch, viaceré sa stali bestsellermi podľa New York Times, vrátane Hlbokej práce a titulu Digitálny minimalizmus (v slovenčine vyšla v Lindeni na jeseň roku 2019), v ktorom tvrdí, že by sme mali byť v osobnom živote oveľa selektívnejší pri výbere technológií. Kniha Hlboká práca sa stala bestsellerom aj podľa Wall Street Journal, dostala sa do výberu najlepších „biznis“ kníh Amazonu, ocenili ju aj v The Economist a The Guardian.

Newport sa v nej zamýšľa nad tým, že väčšina ľudí stratila schopnosť ísť do hĺbky – dni namiesto toho trávia horlivým vybavovaním nepodstatných e-mailov a na sociálnych médiách, bez toho aby si uvedomovali, že to ide aj inak. Jeho kniha sprevádza čitateľa na ceste nezabudnuteľnými príbehmi a ponúka mu kombináciu kritiky a tipov, ktoré je možné uplatniť si pri osvojovaní hlbokej pracovnej praxe. Jej rozvoj je jedným z najlepších rozhodnutí, ktoré môže každý urobiť v stále viac rozptýlenom svete. Kniha pomôže čitateľom zlepšiť sa v tom, čo robia, a zároveň dosiahnuť v kratšom čase oveľa viac. Vďaka tomu zažije každý pocit skutočného naplnenia, ktoré pramení z majstrovského ovládania tejto zručnosti. „Prestaňte sa báť toho, čo chcete robiť, a pustite sa do niečoho zmysluplného, čo môžete odovzdať svetu. Cal skutočne vie, o čom hovorí,“ chváli knihu Seth Godin, autor úspešnej knihy Toto je marketing (Lindeni 2020).

„Táto kniha, napísaná optimistickým tónom, s jasnou logikou, zmysluplnými radami a ľudským prístupom, je užitočným čítaním pre každého nováčika túžiaceho uspieť na trhu práce, ale aj pre tých, ktorí sa snažia nájsť zmysel vo svojej súčasnej kariére...“  napísali o Hlbokej práci v Publishers Weekly. „Toto v žiadnom prípade nie je plytké. Je to naozaj hlboká kniha, ktorá môže obohatiť váš život," doplnili v najčítanejšom kanadskom denníku The Globe and Mail.